Taproot چیست؟ فناوری افزایش حریم خصوصی بیت کوین
نوشته شده توسط : factcoins

حریم خصوصی یکی از مهمترین موضوعات در زمینه بلاک چین و بیت کوین است. در این مقاله ، درمورد آینده حریم خصوصی و مقیاس پذیری بیت کوین با Taproot بحث خواهیم کرد.

 

مقدمه ای بر تپ روت

همانطور که می دانیم بلاکچین بیت کوین به صورت عمومی قابل دسترس است .و تراکنش های تمام کاربران در آن ذخیره می شود. در واقع ، در بیت کوین ، کاربران ناشناس نیستند بلکه نام مستعار دارند. اگر اقدامات امنیتی درست انجام نشود ، به راحتی قابل تشخیص هستند.

ابتکارات بی شماری برای افزایش تضمین حریم خصوصی نام مستعار بیت کوین در حال انجام است. کارآیی و حریم خصوصی بیت کوین سال ها مورد توجه جامعه بوده است. و پیش از این با نوآوری هایی مانند SegWit ، Stonewall و Chaumian CoinJoins گام های قابل توجهی برداشته شده است.

 

معرفی تپ روت

تپ روت در ابتدا توسط توسعه دهنده و رمزنگار بیت کوین ، گرگوری مکسول(Gregory Maxwell) ، در ژانویه 2018 پیشنهاد شد. Taproot با حفظ حریم خصوصی در انجام تراکنش های استاندارد و پیشرفته ، قابلیتهای قرارداد هوشمند بیت کوین را گسترش می دهد. این بروزرسانی با چندین طرح توسعه پیشنهادی دیگر از جمله Schnorr ، Graftroot و MAST همزمان ارائه شد.برخی از توسعه دهندگان بیت کوین در حال حاضر بر روی طرحی برای ادغام Schnorr و Taproot به عنوان یک پروتکل بهبود حریم خصوصی کار می کنند.

 

جهت مشاهده ادامه مقاله به آدرس وب سایت فکت کوینز مراجعه نمایید.





:: برچسب‌ها: حريم خصوصي , تپ روت , امضاي اشنور , Taproot , Schnorr , P2SH , MAST , ,
:: بازدید از این مطلب : 26
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: